Hírek : Újratöltve - Hyundai ix35 bemutató |
Újratöltve - Hyundai ix35 bemutató
Hat évvel a Tucson bemutatása után megérkezett a Hyundai kompakt szabadidő autója, az ix35. Az új designvonalnak köszönhetően sokkal modernebb, látványosabb lemezruhával hódít majd az autó, és ha úgy kívánjuk, terepen is elboldogul. A sláger itthon várhatóan a 136 lóerős dízel lesz, amely 6 390 000 forinttól vehető birtokba.
Ha belegondolunk, nem volt egyszerű dolguk a Hyundai mérnökeinek, amikor hozzákezdtek az új ix35 tervezéséhez. A kifutó Tucson ugyan nem volt a kategória éllovasa, azonban nálunk is szép számmal adtak el belőle, de a globális értékesítésre sem lehet panasza a gyártónak. A konkurensek viszont már lépésekkel a Tucson előtt járnak, de úgy tűnik, hogy a Hyundai egy lépéssel behozta lemaradását.
|
|
Végre hozzánk is megérkezett az új ix35
és a frissített Santa Fe -
44 kép a galériában |
|
|
Kívülről hatalmas az előrelépés. Már nem a visszafogottság a jellemző az ix35-re, ugyanis sokkal divatosabb és látványosabb külsővel büszkélkedhet, mint elődje. A Hyundai által folyékony szobrászatnak elnevezett irányvonal hamarosan még több modellen bemutatkozik majd, nálunk a következő várhatóan az új középkategóriás i40 lesz. Az ix35 első ránézésre ugyan mutat némi hasonlóságot a Ford Kugával, ám egymás mellé állítva a két modellt hamar feltűnne, hogy a Hyundai más arányokkal rendelkezik. A tervezők egyébként bátran emelték ki az ix35 egyes vonalait, főleg az autó oldalán szembeötlőek a domborítások. Jelentősen nőtt a lemezfelületek aránya az üvegek kárára is, amely betudható a jelenkori divatnak is. A modellváltás során 85 mm-rel nőtt az autó hossza (4410 mm), 20 mm-rel a szélessége (1820 mm), viszont 20 mm-rel csökkent a magasság (1660 mm), azonban a Hyundai szerint ez nincs negatív hatással az utastér méretére. A 2640 mm-es tengelytáv 10 mm-es növekedést jelent.
|
|
Ismerős formavilág - galéria |
|
|
Belül is teljesen új az ix35, vagyis majdnem. Néhány részlet, kapcsoló ugyanis már ismerős lehet a korábbi modellekből, de az összhatás is Hyundai-os. Legelőször egy fullextrás modellhez volt szerencsém, amelyben jó volt a minőségérzet, azonban egy közel alapváltozat sem okozott csalódást. Persze az alacsonyabb árú modelleknél egy-két helyen találunk olcsóbb és ránézésre sem túl bizalomgerjesztő műanyagot, bár azokon a helyeken, ahová a legtöbbet nyúlunk, finom tapintású anyagokat használtak. A fekete helyett választhatunk akár bézs-barna összeállítású belsőt is, bár utóbbi nekem nem tetszett annyira. A hossz és a szélesség növekedése egyértelműen jót tett a helykínálatnak, amelyre egyáltalán nem lehet panaszunk. Elől-hátul elférnek kicsik és nagyok, semmilyen dimenziójában nem tűnt kicsinek az ix35. A hátsó támlák dőlésszöge is változtatható, így hosszabb távon is kényelmesen utazhatunk, ráadásul akár hátulra is rendelhetünk ülésfűtést. A családi autó szerepét is tökéletesen ellátja a legújabb Hyundai, köszönhetően többek között 591 literes csomagtartójának.
|
|
Jól sikerült a formavilág - galéria |
|
|
A piaci bevezetéskor egy 2,0 benzinmotor és egy szintén 2,0-ás dízelmotor lesz elérhető az ix35-höz, utóbbit rögtön két teljesítménnyel kínálják majd. A 2,0 literes Theta II benzines 163 lóerőre és 194 Newtonméternyi nyomatékra képes. Meglepetésre csak egy ötsebességes kéziváltót párosítottak a benzineshez, amely elsőkerék-hajtással papíron 7,5 litert fogyaszt vegyesben. Legelőször egy ilyen ix35-öt sikerült elvinnem egy rövid körre, azonban nem igazán tudott meggyőzni. A 163 lóerőt egyáltalán nem lehetett érezni, átlagosnak tűnt a könnyen kapcsolgatható váltó is, de nálunk várhatóan úgysem fog sok ix35 szaladgálni hasonló konfigurációban. Aki pedig mindenképpen benzines Hyundai szabadidő autót szeretne magának, annak érdemes megvárnia az őszt, amikor csatlakozik a kínálathoz az új fejlesztésű 1,6 literes Gamma GDI turbómotor, amely 140 lóerőt állít majd csatasorba, és akár start-stop rendszerrel is párosítható lesz.
|
|
Hátul is bőséges a helykínálat - galéria |
|
|
Hobbi terepjárókhoz sokkal jobban illik a dízelmotor, és ezt a menetpróba is bizonyította. Vezetni csak a gyengébbet vezettem, amely 136 lóerőt (4000-nél) és 320 Newtonmétert (1800-nál) tud, mégis hatalmas meglepetést okozott. Alsóbb fordulatokon is jól használható a gyengébb gázolajos, 1700 körül pedig úgy megindul, mintha ágyúból lőtték volna ki. Amíg benzinesben ülve nem lehetett érezni a 163 lóerőt, addig itt sokkal erősebbnek tűnt a motor, mint a forgalmiban szereplő teljesítmény. Ráadásul a dízelhez már hat fokozat jár, így akár 5,5 literes átlagfogyasztás is elérhető az autóval, míg az összkerékhajtás 0,2 literrel dobja ezt meg. Mivel menet közben is nagyon meggyőző volt a gyengébb gázolajos, nem igazán érdemes a 184 lóerős és 383 Nm-es erősebb változatra költeni. Bár biztosan még többet tud, ám a mindennapi igényeket a 136 lovas is bőségesen kielégíti, ráadásul az erősebb után idén már luxusadót is kell fizetni. Egyébként a 184 lóerős változat összkerékmeghajtással is beéri 6,0 literrel, az automataváltó már pedig 1,1 literrel növeli a fogyasztást. Ősszel tovább bővül a dízelkínálat is, ugyanis érkezik a 115 lóerős 1,7 literes egység is, amely start-stop automatikával a kínálat legtakarékosabb változata lesz.
|
|
A tükörben vagy a navigáció kijelzőjén
látjuk a tolatókamera képét
- galéria |
|
|
A start-stop elektronika mellett a sebességmérő és a fordulatszámmérő között a műszerfalon egy ECO jelző segíti majd a sofőrt a takarékos vezetésben. A kéziváltós modellekben egy nyíl jelzi, ha ideje váltani, míg az automata változatoknál világító ECO felirat jelenik majd meg piros vagy zöld színnel, a vezetési módtól függően. A Hyundai mérései szerint az automataváltós kiviteleknél a jelzések figyelembevételével 15-17 százalékos üzemanyag megtakarítás érhető el, a manuális változatoknál ez az érték 7-9 százalék. Az ix35 generátorszabályozása sem mindennapi. A generátort irányító elektronika folyamatosan figyeli az áramigényt és az akkumulátor töltöttségének szintjét. Ha az elektromos terhelés kicsi és az akku is jól feltöltött, egy kis elektromágneses kuplung lekapcsolja a generátort a szíjhajtásról. Így csökken a motor terhelése, és végső soron a fogyasztás is. Hasonlóan spórol az elektromos szervokormány, valamint alacsony gördülési ellenállású gumikat kap az ix35.
|
|
Akadálypályán is jól teljesített az
ix35 - galéria |
|
|
A rövid városi menetpróbán ugyan nem tudta megmutatni minden képességét az ix35, annyi mégis kiderült, hogy az első MacPherson és a hátsó multilink felfüggesztés jól végzi a dolgát, és úgy tűnt, hogy bár inkább kényelemre hangolták, kanyarokban is stabil maradt az autó. Az összkerékhajtás felára 500 000 forint, amelyhez hegymeneti elindulási segéd és lejtmenet asszisztens is tartozik. Az útról érkező adatok, a keréksebesség és a gyorsulási értékek folyamatos feldolgozásával az összkerékhajtás központi számítógépe folyamatosan szabályozza a kerekek közötti nyomatékelosztást. A Hyundai a Citadella tetején még egy akadálypályát is épített, így azon tudtuk részben kipróbálni az autó terepképességeit. Sziklamászó ugyan sosem lesz az újdonság, azonban elegendő tudása van ahhoz, hogy könnyebb terepen bárhová eljussunk vele, így a hétvégi kirándulásokhoz megfelelő partner lesz a Hyundai. Az új ix35 állítólag sokkal kevesebb zavaró hangot enged be az utastérbe, az oldalablakokat pedig vízlepergető bevonattal látták el.
|
|
5 590 000 forint az alapár, ősszel érkeznek
új motorok - galéria |
|
|
Az új ix35 már nálunk is elérhető, a szemfülesek már láthattak néhány példányt többek között a budapesti utakon. A négy felszereltségi szinttel (Life, Comfort, Style, Premium) érkező modell legolcsóbb, 2,0 literes benzines változata 5 590 000 forint, míg a 136 lovas dízel alapára 6 390 000 forint. A bevezetéskor egyébként akár 800 000 forintos kedvezmény is jár az ix35-höz, amelynek 184 lóerős, automataváltós, összkerekes és Premium felszereltségű csúcsmodellje 8 790 000 forintba kerül. A legsikeresebb kombináció nálunk a 136 lóerős dízel és a Comfort felszereltség lehet, amelyért 7 090 000 forintot kérnek Az európai ix35-ök egyébként a zsolnai gyárban készülnek, összesen pedig három üzem szereli össze az autókat világszerte. A Hyundai újdonsága elsőre nagyon meggyőző volt, így már várjuk, hogy hosszabb teszten bizonyítson a Nissan Qashqai, a Ford Kuga, a Toyota RAV4, a Volkswagen Tiguan és társaik ellen harcba induló ix35, amelynek minden esélye megvan rá, hogy túlszárnyalja elődje sikereit.
|
Alig láthatóan újul meg a Santa Fe
|
|
Nagyítóval kell keresni a Santa Fe újításait
- galéria |
|
|
Az új ix35 mellett idén felfrissül a Hyundai középső szabadidő autója is. Az átfésült Santa Fe formaterve viszont csak minimálisan változik. A karosszéria színére fényezett, hármas tagolású hűtőmaszkot egy, két vízszintessel elkülönített, matt fekete elem váltja. Ezek mellett átalakulnak az első és hátsó lökhárítók, a ködlámpák és hátsó lámpatestek is. Az idei évre új könnyűfém felnik, oldalsó díszlécek és áramvonalasabb tetősíneket is kap a Santa Fe. Az utastérben néhány ponton változik a műszerfal, valamint beépített navigációs rendszer és a belső visszapillantóba épített tolatókamera is kérhető lesz az autóhoz. Ezen kívül új borulásjelző szenzorok működtetik az oldallégzsákokat és a biztonsági öv előfeszítőket abban az esetben, ha a jármű az oldalára dőlne. A legtöbb piacon alapáras lesz az ESP is. A lemezek alatt azonban többet változik a Santa Fe. Új a 2,2 literes, 197 lóerős és 422 Newtonméteres nyomatékú dízelmotor, de egy 2,0 literes 150 lóerős gázolajos is érkezik a kínálatba. A benzineseket a 2,4 literes 174 lóerős Theta-II képviseli, ráadásul az összes erőforrás teljesíti az Euro5-ös előírásokat. Mindegyik motorhoz rendelhető a legújabb hatfokozatú kézi illetve automataváltó is.
|
|
|