Hírek : New Yorkban mutatták be a négyajtós Subaru Impreza STi-t |
New Yorkban mutatták be a négyajtós Subaru Impreza STi-t
Az új Subaru Imprezából ugyan már jó ideje kapható az STi változat, ám a rali sportból ismert négyajtós, szedán változat megjelenése egészen idáig váratott magára. Az autó a jelenleg is zajló New York-i Autószalonon tette tiszteletét, értékesítése pedig nyár végén veszi kezdetét a tengerentúlon.
A Subaru Impreza hallatán a legtöbbünknek nagy valószínűséggel a legendás STi változat ugrik be elsőre, amely igen komoly eredményekkel büszkélkedhet a rali sport világában. A jelenleg is kapható, csapott hátú Impreza bemutatásakor úgy tűnt, hogy a legendás, mindenki által ismert négyajtós szedán karosszéria feledésbe merül majd, ám a japán márka mégsem hagyja cserben népes rajongótáborát.
|
|
A puttonyon továbbra is méretes hátsó
szárny díszeleg - 16 kép a galériában |
|
|
Végre hivatalosan is bemutatkozott a hosszított Subaru Impreza WRX STi. A tervezők jócskán átszabták a modellt elődjéhez képest, összességében még mindig egy hamisítatlan STi-vel van dolgunk. Az autó első része igazából semmi újdonságot nem hordoz magában, szinte milliméterre pontosan megegyezik a kompakt változatéval. A hátsó fertályon viszont annál több a módosítás. A puttony mellett egy hatalmas hátsó szárnyat is kapott az autó, amely nagy sebességnél igen hasznos lehet a menetstabilitás szempontjából. A hátsó lökhárítóban egy apró diffúzor is helyet kapott, amelyet két-két kipufogóvég fog közre. A 18 collos könnyűfém felnikről továbbra is a BBS gondoskodik, ám már nem a megszokott arany fényezésben.
|
|
Az utastérben is sportos hangulat uralkodik
- galéria |
|
|
Az utastérben is sportos hangulat uralkodik; piros cérnával varrott bőrkárpitozás találhatunk mindenhol, a pedálok alumínium borítást kaptak, a műszerfal pedig nagyon letisztult, csak a legfontosabb műszerek és kezelőegységek kaptak helyet a kocsiban. A motortérben nem történt változás, az STi meghajtásáról továbbra is a jól bevált 300 lóerős teljesítménnyel és 407 Newtonméternyi nyomatékkal rendelkező, turbóval lélegeztetett boxer motor gondoskodik, amely valamivel kevesebb, mint 5,2 másodperc alatt repítheti majd százra a hosszított változatot, mivel az érdekes módon könnyebb kistestvérénél.
A Mitsubishi Lancer EVO X legnagyobb ellenfeleként nyilvántartott négyajtós Subaru Impreza WRX STi a nyár végén kerül majd forgalomba, ám elsőként csak a tengerentúli piacon. Aggodalomra semmi ok, minden bizonnyal az öreg kontinensre is megérkezik a modell, a távoli időpont miatt az árcédulát illetően azonban még nem tudunk hivatalos információval szolgálni.
|