Auto
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírek
 
Forma1
 
Auto tuning
 
Tuning oldalak
 
Auto HIFI Tuning
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírek
Hírek : Sok jó DS3 egy ringen is elfér - Citroen DS3 (2010) menetpróba

Sok jó DS3 egy ringen is elfér - Citroen DS3 (2010) menetpróba

A statikus bemutató után végre élesben is kipróbálhattuk a Citroen új prémium minijét, a DS3-at. A francia újdonsággal egy rendhagyó menetpróba keretein belül ismerkedhettünk meg közelebbről, ahol a magyar motorsport olyan kiválóságai is tiszteletüket tették, mint Talmácsi Gábor és Bútor Róbert.


 

 
Pirosban is jól mutat - galéria
Pirosban is jól mutat - galéria
 
Nagyon izgatott lettem, amikor kézhez kaptam a Citroen meghívóját. Az importőr a márka prémium szegmensbe szánt új minijének, a DS3-nak a menetpróbájára invitált, ami már önmagában is vonzó programnak tekinthető, ám az itthoniak még egy kicsit megspékelték a dolgot. Az előzetes tájékoztatóból annyi derült ki, hogy a próba a Kakucsringen kerül majd megrendezésre, egy házi versennyel egybekötve. Nem elég, hogy az országban elsőként vezethetem a Citroen előzetesen is nagy népszerűségnek örvendő modelljét, ezt ráadásul egy versenypályán tehetem. Érthető volt tehát lelkesedésem, amelyet a bemutató reggelén sikerült valamelyest megtörnie az időjárásnak. Ébredés után hamar konstatáltam, hogy odakint esik az eső, és félő volt, hogy a menetpróbát is elmossa. Ennek ellenére természetesen autóba ültem és a Citroen Hungária felé vettem az irányt. Az utat volt szerencsém éppen egy új Citroen C3-mal megtenni, amely, mint tudjuk a DS3 alapját is szolgáltatta, így hát megvolt a viszonyítási alapom is.

 
 A ringen is megmutatta, mit tud - galéria
A ringen is megmutatta, mit tud - galéria
 
Érkezésemet követően regisztráltam a gyülekezőhelyen, ezután pedig párokba soroltak bennünket. Amikor teljes lett a létszám, az arra illetékes úriember részletesen ismertette a menetrendet. Egy itiner segítségével kellett eljutnunk a Kakucsringre, ám az úton egy ún. 1/100-es ügyességi szakasz is várt ránk. A feladat lényege, hogy egy adott távot, egy adott idő alatt pontosan teljesítsünk, ám ha ez valami csoda folytán mégsem sikerülne, minden plusz-mínusz másodperc után 100 büntetőpont jár. Még a regisztrációnál, minden páros kapott egy stopperórát, amely éppen ezekben a feladatokban nyújtott nagy segítséget. Ezután végre szóba került a Kakucsringi történések menetrendje is. Az előzetesen várt gyorsasági verseny helyett a pályán is az előbb említett 1/100-as ügyességi szakaszhoz hasonló versenyt szervezett a Citroen. Arra kellett törekednünk, hogy a pályát a kapott négy időérték valamelyikéhez legközelebb álló idő alatt teljesítsük. Egy másodperc differencia itt is 100 büntetőpontot vont maga után. A ring után egy újabb menet következett, amelyet megint csak itiner alapján kellett teljesíteni. A menetpróba végállomását egy közeli hotel jelentette, ahol a "versenyzőket" egy kellemes ebéddel látták vendégül, majd pedig sor került az eredményhirdetésre. Így, hogy mindenki pontos képet kapott a menetrendről, térjünk inkább át az autóra.

 
A flotta egyik része - galéria
A flotta egyik része - galéria
 
A parkolóba érve meglepő látvány fogadott. DS3 modellek egymás hegyén-hátán. Az importőr tíz autót állított munkába, melyek mindegyikén rajtszám volt látható. Kollégámmal a 6-os számú modellt kaptuk, melynek motorterében személyes kedvencem, a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6 literes THP erőforrás bújt meg. Ami a külcsínt illeti, az autó Genfből már ismerős volt számomra. A C3-mal összevetve, hiába ugyanaz az alapja mindkét modellnek, mégis teljesen más karakterként hatnak. A háromajtós karosszéria alapból sportos megjelenést kölcsönöz a DS3-nak, amelyet a többi részlet még inkább felerősít. Jól mutatnak az első lökhárító szélein függőlegesen elhelyezett LED-es nappali fények, amelyek kizárólag lekapcsolt fényszórókkal működnek. Szintén sportos kiállást kölcsönöz az autónak a kéttónusú fényezés és a különleges könnyűfém felnik is. Az általunk tesztelt modell igazán egyedi, fehér színű felniket kapott, amelyek kiválóan harmonizáltak visszapillantó tükrök és a tető hasonló fényezésével. Elöl, a márkajelzés szokásos helyén egy "DS" embléma kapott helyet, a hűtőmaszkon vízszintes irányban végigfutó lekerekített Citroen-nyilak ez alatt találhatóak. A hátsó fertályon sem a szokásos fémjelzéssel találkozunk, a méretes DS3 felirat ugyanis a csomagtérajtó közepén kapott helyet. Az autó hátulnézetből már kevésbé hat sportosnak, ebből a szögből érzékelhető leginkább kisautó mivolta, bár a dupla kipufogóvég és az apró tető spoiler így is sejteti, hogy nem egy hétköznapi autóval van dolgunk. Az utastérben már sokkal több közös vonás észlelhető a C3 és a DS3 között. Leginkább a műszerfalban fedezhetünk fel közös vonásokat, bár a DS-ben jóval igényesebb a felhasznált anyagok minősége. Az elöl ülőket természetesen ez esetben is fejedelmi helykínálat fogadja, ám a jól megtermett emberek csak rövidebb utak alkalmával válasszák a hátsó sort. Külön szót érdemel az általunk tesztelt példány kárpitozása, ami ugyan nem bőr, de piros színe nagyon dögösen mutat. Ha már szóba kerültek az ülések, muszáj megemlíteni kiváló oldaltartásukat is, nagyobb tempójú kanyarban is rendkívül stabilan tartják az embert, és hosszabb út során is kényelmesnek bizonyulnak.

 
 Kényelmes ülések, jó anyagok - galéria
Kényelmes ülések, jó anyagok - galéria
 
A külsőségek után lássuk, hogyan is muzsikál az autó útközben. A regisztráció során minden páros egyik tagjának meg kellett adnia telefonszámát, mivel a központ SMS-en keresztül tudatta a fontosabb információkat. Ily módon kaptuk meg az indulási időpontot is, amely nem sokkal 10 óra utánra esett. A táv első részén csak az anyósülésen, navigátorként élvezhettem a DS3 társaságát. Alig 20 kilométer után az első pihenőnél már én kerültem a volán mögé, így végre bizonyosságot nyerhetett az a feltevésem is, hogy a DS3 nem csak a kinézetével hódít majd. Ahogy azt már fentebb említettem, az általunk tesztelt példányban a márka 1,6 literes, turbós benzinese kapott helyet, amely nem kevesebb, mint 155 lóerővel ruházza fel az autó. Ez az erőforrás még a jóval nagyobb C5-öst is dinamikusan hajtja, nemhogy egy ekkora autót. A motorhoz egyébként egy hatfokozatú manuális váltót párosított a márka, amely hibátlanul teszi dolgát. Az egység kellően feszes, rövid úton és pontosan kapcsol a fokozatok között. Menet közben autópályától kezdve a falusi utakig mindenféle minőségű útszakasszal találkoztunk. A kis Citroen futóművét elég feszesre hangolták, így az útegyenlőtlenségeket nem igazán preferálja, persze így sem vészes a helyzet. Autópályán, nagy tempónál azonban száz százalékos magabiztossággal és kiváló úttartással hagyja maga mögött a forgalom többi résztvevőjét, nem is beszélve a versenypályán nyújtott teljesítményéről. Túlzás lenne azt állítani, hogy a DS3 ide született, ám nagyon jól teljesített a ringen is.

 
 Csak alacsonyabbaknak kényelmes - galéria
Csak alacsonyabbaknak kényelmes - galéria
 
Számunkra ugyan nem adatott meg a lehetőség, hogy határon autózzunk, Talmácsi Gábor és Bútor Róbert azonban a maximumot hozták ki az autókból. Merthogy ők is ott voltak. A két versenyző kétszer két mért kört tehetett meg a pályán, feladatuk pedig az volt, hogy a két egymási utáni köröket a lehető legnagyobb pontossággal ugyanannyi idő alatt teljesítsék. Ez Bútor Róbertnek ment jobban, ám a leggyorsabb kört Talma autózta. MotoGP világbajnokunk egyébként a Citroen DS3 egyik magyar reklámarca. Az importőr négy jelzőt használt az autóra: szép, divatos, okos, sportos. Ezen tulajdonságokhoz keresnek közismert személyeket, ám eddig még csak Talma akadt horogra, aki értelemszerűen a sportos vonalat képviseli. Bútor Róbert a magyar ralisport egyik meghatározó személyisége, aki jelenleg is a Citroen színeiben versenyez, méghozzá egy speciális C2-es modellel. Ha minden igaz, Róbert a jövő évtől már egy átalakított DS3 Racing volánja mögött teheti mindezt, folytatva szoros kapcsolatát a Citroennel.

 
 Drága, de a fő konkurensnek tartott<br>
                                    MINInél olcsóbb - galéria
Drága, de a fő konkurensnek tartott
MINInél olcsóbb - galéria
 
Mi is lehetne jobb reklám egy autónak, minthogy a motorsport ilyen kiválóságai adják hozzá nevüket. A franciák azonban nem állnak meg itt, a DS3 csak a család első tagja. A következő a DS4 lesz, amelynek előfutára, a DS High Rider koncepció már tiszteletét tette a Genfi Autószalonon. Na de hiába jó egy autó, ha árcéduláján csillagászati összeg szerepel. A Citroen DS3 e területen sem vallott szégyent. Az autó mai napon megjelenő hivatalos árlistája alapján legkevesebb 4 190 000 forintért juthatunk hozzá az autóhoz. Ezért az árért a 95 lóerős, 1,4 literes VTi erőforrással szerelt példány lehet a miénk. A DS3 nem olcsó, ám a márka nem is tömegautónak szánja a modellt. Az erősebb benzinessel, vagyis a 120 lóerős, ugyancsak 1,6 literes VTi motorral szerelt változat 4 800 000 forintot kóstál. Dízel fronton a 90 lóerős, 1,6-os HDi erőforrás jelenti a beléptő, amelynek ára 5 140 000 forinttól indul, mag a 110 lóerős 1,6-os dízel 5 750 000 forinttól lehet a miénk. Áz általunk is próbált legerősebb, 155 lóerős, 1,6 literes THP motorral szerelt DS3-ért 5 410 000 forinttól kell megválnunk. Az árak, az autó méreteihez képest igen magasak, ám minden modellhez ingyenes FRREDRIVE karbantartási szerződést kínál a Citroen, amely három évig vagy 60 000 kilométerig érvényes. A Citroen DS3 tehát nem lesz mindennapos látvány útjainkon, ám a fő konkurensnek szánt MINI modellek árcédulái így is nagyobb értékeket mutatnak. Az Alfa Romeo MiTo ugyan hasonló árképzéssel rendelkezik, de az én voksomat ezúttal így is a franciák szerezték meg.

 

 
 
Aktuális névnapok
 
Válassz engem kezdőoldalnak!
Látogatottság
Indulás: 2003-10-21
 
Pontos idő
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Google


Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?