Hírek : 462 lóerős Mercedes E kabriót készített a Brabus |
462 lóerős Mercedes E kabriót készített a Brabus
A Brabus elkészült a Mercedes legújabb kabriójának feltuningolásával. Az E Cabriolet elegáns személyisége sportosabb lett, és azt alátámasztandó a németek az összes benzines és dízelmotort átdolgozták. A legsportosabbak akár 6,1 literes, 462 lóerős V8-as hajtotta változatot is kérhetnek.
Bár a Mercedes E-osztály kabrió változatainak első darabjai még meg sem érkeztek a kereskedésekbe, a Brabus máris elkészült saját átiratával. Ahogy azt a német cégtől megszokhattuk, kívül-belül alaposan átalakították az autót.
|
|
A szedán és a kupé után a Brabus elkészült
a kabrió tuningolásával
is - 9 kép a galériában |
|
|
Bár első pillantásra csak a hatalmas, akár 20 collos felnik tűnnek fel, alaposan megváltozott a kocsi tekintete. Az új első lökhárító nagyobb légbeömlőivel, sűrű rácsozásával sokkal sportosabb a széria darabnál. Hátul is hasonlóan módosult a lökhárító, igaz, a németek ezúttal nagyon helyesen mellőzték az áldiffúzor használatát. További vizsgálódás után feltűnhet még a gumik és a karosszéria közötti nagyon kis rés is, ami futóműültetésre utal. A Brabus mérnökei 30 mm-rel engedték közelebb az autót a talajhoz. Az utastérben sportkormány, karbonszálas műanyag vagy fa betétek, többféle új bőrözés, valamint jó néhány Brabus logó hirdeti az autó származását. Brabusról lévén szó természetesen nagy hangsúlyt kapott a motortuning is. A belépő dízelt, az alaphelyzetben 204 lóerős, 2,5 literes CDI BlueEFFICIENCY jelzésű motort 235 lóerősre és 560 Nm-esre húzták. Hogy a zöldek se szomorkodjanak, a teljesítménynövelő szettet ECO Power Extra D4-re keresztelték. Az E350 CDI ezzel párhuzamosan 231-ről 272 lóerősre hízott, miközben nyomatéka 590 Nm-re emelkedett. Egy Mercedes kabrióba azonban inkább benzines motorok illenek, bár a belépő E250 CGI 230 lóereje és 350 Nm-re ellenére mégiscsak négyhengeres, így jobb választás az E350 CGI, amely már V6-os, teljesítményéhez pedig 18 lóerőt ad a Brabus kúrája. Az igazi csúcsot azonban az E500 jelenti, amelynek 5,5 literes, V8-as motorját 6,1 literesre fúrták a németek, a teljesítmény így 388-ról 462-re, a nyomaték pedig 530-ról 615 Nm-re nőtt. Ezekkel az adatokkal a Brabus nem titkoltan azokat a vásárlókat célozza, akik szívesen vennének AMG-t az E Cabriolet-ből, jelenleg azonban még nincs ilyen a kínálatban.
A Brabus-féle E Cabriolet értékesítése a hagyományos változatéval egyidőben kezdődik, ám a csomagok árát a német tuningcég még nem árulta el.
|