| Hrek : Sok j DS3 egy ringen is elfr - Citroen DS3 (2010) menetprba |   
		
 Sok j DS3 egy ringen is elfr - Citroen DS3 (2010) menetprba
 
 A statikus bemutat utn vgre lesben is kiprblhattuk a Citroen j  prmium minijt, a DS3-at. A francia jdonsggal egy rendhagy  menetprba keretein bell ismerkedhettnk meg kzelebbrl, ahol a magyar  motorsport olyan kivlsgai is tiszteletket tettk, mint Talmcsi  Gbor s Btor Rbert.  
  
    
        
            | 
               
            
             
                
                    
                        |   | 
                        
                        
                            
                                
                                      | 
                                 
                                
                                    | Pirosban  is jl mutat - galria | 
                                 
                            
                         
                         | 
                     
                    
                        |   | 
                     
                
             
            Nagyon izgatott lettem, amikor kzhez kaptam a Citroen  meghvjt. Az importr a mrka prmium szegmensbe sznt j minijnek, a  DS3-nak a menetprbjra invitlt, ami mr nmagban is vonz  programnak tekinthet, m az itthoniak mg egy kicsit megspkeltk a  dolgot. Az elzetes tjkoztatbl annyi derlt ki, hogy a prba a  Kakucsringen kerl majd megrendezsre, egy hzi versennyel egybektve.  Nem elg, hogy az orszgban elsknt vezethetem a Citroen elzetesen is  nagy npszersgnek rvend modelljt, ezt radsul egy versenyplyn  tehetem. rthet volt teht lelkesedsem, amelyet a bemutat reggeln  sikerlt valamelyest megtrnie az idjrsnak. breds utn hamar  konstatltam, hogy odakint esik az es, s fl volt, hogy a menetprbt  is elmossa. Ennek ellenre termszetesen autba ltem s a Citroen  Hungria fel vettem az irnyt. Az utat volt szerencsm ppen egy j  Citroen C3-mal megtenni, amely, mint tudjuk a DS3 alapjt is  szolgltatta, gy ht megvolt a viszonytsi alapom is.
            
             
                
                    
                        |   | 
                        
                        
                            
                                
                                      | 
                                 
                                
                                    | A ringen is megmutatta, mit tud - galria | 
                                 
                            
                         
                         | 
                     
                    
                        |   | 
                     
                
             
            rkezsemet kveten regisztrltam a gylekezhelyen, ezutn  pedig prokba soroltak bennnket. Amikor teljes lett a ltszm, az arra  illetkes riember rszletesen ismertette a menetrendet. Egy itiner  segtsgvel kellett eljutnunk a Kakucsringre, m az ton egy n.  1/100-es gyessgi szakasz is vrt rnk. A feladat lnyege, hogy egy  adott tvot, egy adott id alatt pontosan teljestsnk, m ha ez valami  csoda folytn mgsem sikerlne, minden plusz-mnusz msodperc utn 100  bntetpont jr. Mg a regisztrcinl, minden pros kapott egy  stopperrt, amely ppen ezekben a feladatokban nyjtott nagy  segtsget. Ezutn vgre szba kerlt a Kakucsringi trtnsek  menetrendje is. Az elzetesen vrt gyorsasgi verseny helyett a plyn  is az elbb emltett 1/100-as gyessgi szakaszhoz hasonl versenyt  szervezett a Citroen. Arra kellett trekednnk, hogy a plyt a kapott  ngy idrtk valamelyikhez legkzelebb ll id alatt teljestsk. Egy  msodperc differencia itt is 100 bntetpontot vont maga utn. A ring  utn egy jabb menet kvetkezett, amelyet megint csak itiner alapjn  kellett teljesteni. A menetprba vgllomst egy kzeli hotel  jelentette, ahol a "versenyzket" egy kellemes ebddel lttk vendgl,  majd pedig sor kerlt az eredmnyhirdetsre. gy, hogy mindenki pontos  kpet kapott a menetrendrl, trjnk inkbb t az autra.
            
             
                
                    
                        |   | 
                        
                        
                            
                                
                                      | 
                                 
                                
                                    | A  flotta egyik rsze - galria | 
                                 
                            
                         
                         | 
                     
                    
                        |   | 
                     
                
             
            A parkolba rve meglep ltvny fogadott. DS3 modellek egyms  hegyn-htn. Az importr tz autt lltott munkba, melyek  mindegyikn rajtszm volt lthat. Kollgmmal a 6-os szm modellt  kaptuk, melynek motorterben szemlyes kedvencem, a BMW-vel kzsen  fejlesztett 1,6 literes THP erforrs bjt meg. Ami a klcsnt illeti,  az aut Genfbl mr ismers volt szmomra. A C3-mal sszevetve, hiba  ugyanaz az alapja mindkt modellnek, mgis teljesen ms karakterknt  hatnak. A hromajts karosszria alapbl sportos megjelenst klcsnz a  DS3-nak, amelyet a tbbi rszlet mg inkbb felerst. Jl mutatnak az  els lkhrt szlein fgglegesen elhelyezett LED-es nappali fnyek,  amelyek kizrlag lekapcsolt fnyszrkkal mkdnek. Szintn sportos  killst klcsnz az autnak a kttnus fnyezs s a klnleges  knnyfm felnik is. Az ltalunk tesztelt modell igazn egyedi, fehr  szn felniket kapott, amelyek kivlan harmonizltak visszapillant  tkrk s a tet hasonl fnyezsvel. Ell, a mrkajelzs szoksos  helyn egy "DS" emblma kapott helyet, a htmaszkon vzszintes irnyban  vgigfut lekerektett Citroen-nyilak ez alatt tallhatak. A hts  fertlyon sem a szoksos fmjelzssel tallkozunk, a mretes DS3 felirat  ugyanis a csomagtrajt kzepn kapott helyet. Az aut htulnzetbl  mr kevsb hat sportosnak, ebbl a szgbl rzkelhet leginkbb  kisaut mivolta, br a dupla kipufogvg s az apr tet spoiler gy is  sejteti, hogy nem egy htkznapi autval van dolgunk. Az utastrben mr  sokkal tbb kzs vons szlelhet a C3 s a DS3 kztt. Leginkbb a  mszerfalban fedezhetnk fel kzs vonsokat, br a DS-ben jval  ignyesebb a felhasznlt anyagok minsge. Az ell lket termszetesen  ez esetben is fejedelmi helyknlat fogadja, m a jl megtermett emberek  csak rvidebb utak alkalmval vlasszk a hts sort. Kln szt  rdemel az ltalunk tesztelt pldny krpitozsa, ami ugyan nem br, de  piros szne nagyon dgsen mutat. Ha mr szba kerltek az lsek,  muszj megemlteni kivl oldaltartsukat is, nagyobb tempj kanyarban  is rendkvl stabilan tartjk az embert, s hosszabb t sorn is  knyelmesnek bizonyulnak.
              
            
             
                
                    
                        |   | 
                        
                        
                            
                                
                                      | 
                                 
                                
                                    | Knyelmes lsek, j anyagok - galria | 
                                 
                            
                         
                         | 
                     
                    
                        |   | 
                     
                
             
            A klssgek utn lssuk, hogyan is muzsikl az aut tkzben.  A regisztrci sorn minden pros egyik tagjnak meg kellett adnia  telefonszmt, mivel a kzpont SMS-en keresztl tudatta a fontosabb  informcikat. Ily mdon kaptuk meg az indulsi idpontot is, amely nem  sokkal 10 ra utnra esett. A tv els rszn csak az anyslsen,  navigtorknt lvezhettem a DS3 trsasgt. Alig 20 kilomter utn az  els pihennl mr n kerltem a voln mg, gy vgre bizonyossgot  nyerhetett az a feltevsem is, hogy a DS3 nem csak a kinzetvel hdt  majd. Ahogy azt mr fentebb emltettem, az ltalunk tesztelt pldnyban a  mrka 1,6 literes, turbs benzinese kapott helyet, amely nem kevesebb,  mint 155 lervel ruhzza fel az aut. Ez az erforrs mg a jval  nagyobb C5-st is dinamikusan hajtja, nemhogy egy ekkora autt. A  motorhoz egybknt egy hatfokozat manulis vltt prostott a mrka,  amely hibtlanul teszi dolgt. Az egysg kellen feszes, rvid ton s  pontosan kapcsol a fokozatok kztt. Menet kzben autplytl kezdve a  falusi utakig mindenfle minsg tszakasszal tallkoztunk. A kis  Citroen futmvt elg feszesre hangoltk, gy az tegyenltlensgeket  nem igazn preferlja, persze gy sem vszes a helyzet. Autplyn, nagy  tempnl azonban szz szzalkos magabiztossggal s kivl ttartssal  hagyja maga mgtt a forgalom tbbi rsztvevjt, nem is beszlve a  versenyplyn nyjtott teljestmnyrl. Tlzs lenne azt lltani, hogy  a DS3 ide szletett, m nagyon jl teljestett a ringen is.
            
             
                
                    
                        |   | 
                        
                        
                            
                                
                                      | 
                                 
                                
                                    | Csak alacsonyabbaknak knyelmes - galria | 
                                 
                            
                         
                         | 
                     
                    
                        |   | 
                     
                
             
            Szmunkra ugyan nem adatott meg a lehetsg, hogy hatron  autzzunk, Talmcsi Gbor s Btor Rbert azonban a maximumot hoztk ki  az autkbl. Merthogy k is ott voltak. A kt versenyz ktszer kt mrt  krt tehetett meg a plyn, feladatuk pedig az volt, hogy a kt egymsi  utni krket a lehet legnagyobb pontossggal ugyanannyi id alatt  teljestsk. Ez Btor Rbertnek ment jobban, m a leggyorsabb krt Talma  autzta. MotoGP vilgbajnokunk egybknt a Citroen DS3 egyik magyar  reklmarca. Az importr ngy jelzt hasznlt az autra: szp, divatos,  okos, sportos. Ezen tulajdonsgokhoz keresnek kzismert szemlyeket, m  eddig mg csak Talma akadt horogra, aki rtelemszeren a sportos vonalat  kpviseli. Btor Rbert a magyar ralisport egyik meghatroz  szemlyisge, aki jelenleg is a Citroen szneiben versenyez, mghozz  egy specilis C2-es modellel. Ha minden igaz, Rbert a jv vtl mr  egy talaktott DS3 Racing volnja mgtt teheti mindezt, folytatva  szoros kapcsolatt a Citroennel.
            
             
                
                    
                        |   | 
                        
                        
                            
                                
                                      | 
                                 
                                
                                    Drga, de a f konkurensnek tartott 
                                    MINInl olcsbb - galria | 
                                 
                            
                         
                         | 
                     
                    
                        |   | 
                     
                
             
            Mi is lehetne jobb reklm egy autnak, minthogy a motorsport  ilyen kivlsgai adjk hozz nevket. A francik azonban nem llnak meg  itt, a DS3 csak a csald els tagja. A kvetkez a DS4 lesz, amelynek  elfutra, a DS High Rider koncepci mr tisztelett tette a Genfi  Autszalonon. Na de hiba j egy aut, ha rcduljn csillagszati  sszeg szerepel. A Citroen DS3 e terleten sem vallott szgyent. Az aut  mai napon megjelen hivatalos rlistja alapjn legkevesebb 4 190 000  forintrt juthatunk hozz az authoz. Ezrt az rrt a 95 lers, 1,4  literes VTi erforrssal szerelt pldny lehet a mink. A DS3 nem olcs,  m a mrka nem is tmegautnak sznja a modellt. Az ersebb  benzinessel, vagyis a 120 lers, ugyancsak 1,6 literes VTi motorral  szerelt vltozat 4 800 000 forintot kstl. Dzel fronton a 90 lers,  1,6-os HDi erforrs jelenti a belpt, amelynek ra 5 140 000 forinttl  indul, mag a 110 lers 1,6-os dzel 5 750 000 forinttl lehet a mink.  z ltalunk is prblt legersebb, 155 lers, 1,6 literes THP motorral  szerelt DS3-rt 5 410 000 forinttl kell megvlnunk. Az rak, az aut  mreteihez kpest igen magasak, m minden modellhez ingyenes FRREDRIVE  karbantartsi szerzdst knl a Citroen, amely hrom vig vagy 60 000  kilomterig rvnyes. A Citroen DS3 teht nem lesz mindennapos ltvny  tjainkon, m a f konkurensnek sznt MINI modellek rcduli gy is  nagyobb rtkeket mutatnak. Az Alfa Romeo MiTo ugyan hasonl rkpzssel  rendelkezik, de az n voksomat ezttal gy is a francik szereztk meg.
              
              | 
              | 
         
    
 
	         
		 
	        
	        |