Hrek : jratltve - Hyundai ix35 bemutat |
jratltve - Hyundai ix35 bemutat

Hat vvel a Tucson bemutatsa utn megrkezett a Hyundai kompakt szabadid autja, az ix35. Az j designvonalnak ksznheten sokkal modernebb, ltvnyosabb lemezruhval hdt majd az aut, s ha gy kvnjuk, terepen is elboldogul. A slger itthon vrhatan a 136 lers dzel lesz, amely 6 390 000 forinttl vehet birtokba.

Ha belegondolunk, nem volt egyszer dolguk a Hyundai mrnkeinek, amikor hozzkezdtek az j ix35 tervezshez. A kifut Tucson ugyan nem volt a kategria llovasa, azonban nlunk is szp szmmal adtak el belle, de a globlis rtkestsre sem lehet panasza a gyrtnak. A konkurensek viszont mr lpsekkel a Tucson eltt jrnak, de gy tnik, hogy a Hyundai egy lpssel behozta lemaradst.
|
 |
Vgre hozznk is megrkezett az j ix35
s a frisstett Santa Fe -
44 kp a galriban |
|
|
Kvlrl hatalmas az elrelps. Mr nem a visszafogottsg a jellemz az ix35-re, ugyanis sokkal divatosabb s ltvnyosabb klsvel bszklkedhet, mint eldje. A Hyundai ltal folykony szobrszatnak elnevezett irnyvonal hamarosan mg tbb modellen bemutatkozik majd, nlunk a kvetkez vrhatan az j kzpkategris i40 lesz. Az ix35 els rnzsre ugyan mutat nmi hasonlsgot a Ford Kugval, m egyms mell lltva a kt modellt hamar feltnne, hogy a Hyundai ms arnyokkal rendelkezik. A tervezk egybknt btran emeltk ki az ix35 egyes vonalait, fleg az aut oldaln szembetlek a dombortsok. Jelentsen ntt a lemezfelletek arnya az vegek krra is, amely betudhat a jelenkori divatnak is. A modellvlts sorn 85 mm-rel ntt az aut hossza (4410 mm), 20 mm-rel a szlessge (1820 mm), viszont 20 mm-rel cskkent a magassg (1660 mm), azonban a Hyundai szerint ez nincs negatv hatssal az utastr mretre. A 2640 mm-es tengelytv 10 mm-es nvekedst jelent.
|
 |
Ismers formavilg - galria |
|
|
Bell is teljesen j az ix35, vagyis majdnem. Nhny rszlet, kapcsol ugyanis mr ismers lehet a korbbi modellekbl, de az sszhats is Hyundai-os. Legelszr egy fullextrs modellhez volt szerencsm, amelyben j volt a minsgrzet, azonban egy kzel alapvltozat sem okozott csaldst. Persze az alacsonyabb r modelleknl egy-kt helyen tallunk olcsbb s rnzsre sem tl bizalomgerjeszt manyagot, br azokon a helyeken, ahov a legtbbet nylunk, finom tapints anyagokat hasznltak. A fekete helyett vlaszthatunk akr bzs-barna sszellts belst is, br utbbi nekem nem tetszett annyira. A hossz s a szlessg nvekedse egyrtelmen jt tett a helyknlatnak, amelyre egyltaln nem lehet panaszunk. Ell-htul elfrnek kicsik s nagyok, semmilyen dimenzijban nem tnt kicsinek az ix35. A hts tmlk dlsszge is vltoztathat, gy hosszabb tvon is knyelmesen utazhatunk, radsul akr htulra is rendelhetnk lsftst. A csaldi aut szerept is tkletesen elltja a legjabb Hyundai, ksznheten tbbek kztt 591 literes csomagtartjnak.

|
 |
Jl sikerlt a formavilg - galria |
|
|
A piaci bevezetskor egy 2,0 benzinmotor s egy szintn 2,0-s dzelmotor lesz elrhet az ix35-hz, utbbit rgtn kt teljestmnnyel knljk majd. A 2,0 literes Theta II benzines 163 lerre s 194 Newtonmternyi nyomatkra kpes. Meglepetsre csak egy tsebessges kzivltt prostottak a benzineshez, amely elskerk-hajtssal papron 7,5 litert fogyaszt vegyesben. Legelszr egy ilyen ix35-t sikerlt elvinnem egy rvid krre, azonban nem igazn tudott meggyzni. A 163 lert egyltaln nem lehetett rezni, tlagosnak tnt a knnyen kapcsolgathat vlt is, de nlunk vrhatan gysem fog sok ix35 szaladglni hasonl konfigurciban. Aki pedig mindenkppen benzines Hyundai szabadid autt szeretne magnak, annak rdemes megvrnia az szt, amikor csatlakozik a knlathoz az j fejleszts 1,6 literes Gamma GDI turbmotor, amely 140 lert llt majd csatasorba, s akr start-stop rendszerrel is prosthat lesz.
|
 |
Htul is bsges a helyknlat - galria |
|
|
Hobbi terepjrkhoz sokkal jobban illik a dzelmotor, s ezt a menetprba is bizonytotta. Vezetni csak a gyengbbet vezettem, amely 136 lert (4000-nl) s 320 Newtonmtert (1800-nl) tud, mgis hatalmas meglepetst okozott. Alsbb fordulatokon is jl hasznlhat a gyengbb gzolajos, 1700 krl pedig gy megindul, mintha gybl lttk volna ki. Amg benzinesben lve nem lehetett rezni a 163 lert, addig itt sokkal ersebbnek tnt a motor, mint a forgalmiban szerepl teljestmny. Radsul a dzelhez mr hat fokozat jr, gy akr 5,5 literes tlagfogyaszts is elrhet az autval, mg az sszkerkhajts 0,2 literrel dobja ezt meg. Mivel menet kzben is nagyon meggyz volt a gyengbb gzolajos, nem igazn rdemes a 184 lers s 383 Nm-es ersebb vltozatra klteni. Br biztosan mg tbbet tud, m a mindennapi ignyeket a 136 lovas is bsgesen kielgti, radsul az ersebb utn idn mr luxusadt is kell fizetni. Egybknt a 184 lers vltozat sszkerkmeghajtssal is beri 6,0 literrel, az automatavlt mr pedig 1,1 literrel nveli a fogyasztst. sszel tovbb bvl a dzelknlat is, ugyanis rkezik a 115 lers 1,7 literes egysg is, amely start-stop automatikval a knlat legtakarkosabb vltozata lesz.

|
 |
A tkrben vagy a navigci kijelzjn
ltjuk a tolatkamera kpt
- galria |
|
|
A start-stop elektronika mellett a sebessgmr s a fordulatszmmr kztt a mszerfalon egy ECO jelz segti majd a sofrt a takarkos vezetsben. A kzivlts modellekben egy nyl jelzi, ha ideje vltani, mg az automata vltozatoknl vilgt ECO felirat jelenik majd meg piros vagy zld sznnel, a vezetsi mdtl fggen. A Hyundai mrsei szerint az automatavlts kiviteleknl a jelzsek figyelembevtelvel 15-17 szzalkos zemanyag megtakarts rhet el, a manulis vltozatoknl ez az rtk 7-9 szzalk. Az ix35 genertorszablyozsa sem mindennapi. A genertort irnyt elektronika folyamatosan figyeli az ramignyt s az akkumultor tltttsgnek szintjt. Ha az elektromos terhels kicsi s az akku is jl feltlttt, egy kis elektromgneses kuplung lekapcsolja a genertort a szjhajtsrl. gy cskken a motor terhelse, s vgs soron a fogyaszts is. Hasonlan sprol az elektromos szervokormny, valamint alacsony grdlsi ellenlls gumikat kap az ix35.
|
 |
Akadlyplyn is jl teljestett az
ix35 - galria |
|
|
A rvid vrosi menetprbn ugyan nem tudta megmutatni minden kpessgt az ix35, annyi mgis kiderlt, hogy az els MacPherson s a hts multilink felfggeszts jl vgzi a dolgt, s gy tnt, hogy br inkbb knyelemre hangoltk, kanyarokban is stabil maradt az aut. Az sszkerkhajts felra 500 000 forint, amelyhez hegymeneti elindulsi segd s lejtmenet asszisztens is tartozik. Az trl rkez adatok, a kerksebessg s a gyorsulsi rtkek folyamatos feldolgozsval az sszkerkhajts kzponti szmtgpe folyamatosan szablyozza a kerekek kztti nyomatkelosztst. A Hyundai a Citadella tetejn mg egy akadlyplyt is ptett, gy azon tudtuk rszben kiprblni az aut terepkpessgeit. Sziklamsz ugyan sosem lesz az jdonsg, azonban elegend tudsa van ahhoz, hogy knnyebb terepen brhov eljussunk vele, gy a htvgi kirndulsokhoz megfelel partner lesz a Hyundai. Az j ix35 lltlag sokkal kevesebb zavar hangot enged be az utastrbe, az oldalablakokat pedig vzleperget bevonattal lttk el.

|
 |
5 590 000 forint az alapr, sszel rkeznek
j motorok - galria |
|
|
Az j ix35 mr nlunk is elrhet, a szemflesek mr lthattak nhny pldnyt tbbek kztt a budapesti utakon. A ngy felszereltsgi szinttel (Life, Comfort, Style, Premium) rkez modell legolcsbb, 2,0 literes benzines vltozata 5 590 000 forint, mg a 136 lovas dzel alapra 6 390 000 forint. A bevezetskor egybknt akr 800 000 forintos kedvezmny is jr az ix35-hz, amelynek 184 lers, automatavlts, sszkerekes s Premium felszereltsg cscsmodellje 8 790 000 forintba kerl. A legsikeresebb kombinci nlunk a 136 lers dzel s a Comfort felszereltsg lehet, amelyrt 7 090 000 forintot krnek Az eurpai ix35-k egybknt a zsolnai gyrban kszlnek, sszesen pedig hrom zem szereli ssze az autkat vilgszerte. A Hyundai jdonsga elsre nagyon meggyz volt, gy mr vrjuk, hogy hosszabb teszten bizonytson a Nissan Qashqai, a Ford Kuga, a Toyota RAV4, a Volkswagen Tiguan s trsaik ellen harcba indul ix35, amelynek minden eslye megvan r, hogy tlszrnyalja eldje sikereit.
|
Alig lthatan jul meg a Santa Fe
|
 |
Nagytval kell keresni a Santa Fe jtsait
- galria |
|
|
Az j ix35 mellett idn felfrissl a Hyundai kzps szabadid autja is. Az tfslt Santa Fe formaterve viszont csak minimlisan vltozik. A karosszria sznre fnyezett, hrmas tagols htmaszkot egy, kt vzszintessel elklntett, matt fekete elem vltja. Ezek mellett talakulnak az els s hts lkhrtk, a kdlmpk s hts lmpatestek is. Az idei vre j knnyfm felnik, oldals dszlcek s ramvonalasabb tetsneket is kap a Santa Fe. Az utastrben nhny ponton vltozik a mszerfal, valamint beptett navigcis rendszer s a bels visszapillantba ptett tolatkamera is krhet lesz az authoz. Ezen kvl j borulsjelz szenzorok mkdtetik az oldallgzskokat s a biztonsgi v elfesztket abban az esetben, ha a jrm az oldalra dlne. A legtbb piacon alapras lesz az ESP is. A lemezek alatt azonban tbbet vltozik a Santa Fe. j a 2,2 literes, 197 lers s 422 Newtonmteres nyomatk dzelmotor, de egy 2,0 literes 150 lers gzolajos is rkezik a knlatba. A benzineseket a 2,4 literes 174 lers Theta-II kpviseli, radsul az sszes erforrs teljesti az Euro5-s elrsokat. Mindegyik motorhoz rendelhet a legjabb hatfokozat kzi illetve automatavlt is.
|

|
|