Hrek : Sok j DS3 egy ringen is elfr - Citroen DS3 (2010) menetprba |
Sok j DS3 egy ringen is elfr - Citroen DS3 (2010) menetprba

A statikus bemutat utn vgre lesben is kiprblhattuk a Citroen j prmium minijt, a DS3-at. A francia jdonsggal egy rendhagy menetprba keretein bell ismerkedhettnk meg kzelebbrl, ahol a magyar motorsport olyan kivlsgai is tiszteletket tettk, mint Talmcsi Gbor s Btor Rbert.

|
 |
Pirosban is jl mutat - galria |
|
|
Nagyon izgatott lettem, amikor kzhez kaptam a Citroen meghvjt. Az importr a mrka prmium szegmensbe sznt j minijnek, a DS3-nak a menetprbjra invitlt, ami mr nmagban is vonz programnak tekinthet, m az itthoniak mg egy kicsit megspkeltk a dolgot. Az elzetes tjkoztatbl annyi derlt ki, hogy a prba a Kakucsringen kerl majd megrendezsre, egy hzi versennyel egybektve. Nem elg, hogy az orszgban elsknt vezethetem a Citroen elzetesen is nagy npszersgnek rvend modelljt, ezt radsul egy versenyplyn tehetem. rthet volt teht lelkesedsem, amelyet a bemutat reggeln sikerlt valamelyest megtrnie az idjrsnak. breds utn hamar konstatltam, hogy odakint esik az es, s fl volt, hogy a menetprbt is elmossa. Ennek ellenre termszetesen autba ltem s a Citroen Hungria fel vettem az irnyt. Az utat volt szerencsm ppen egy j Citroen C3-mal megtenni, amely, mint tudjuk a DS3 alapjt is szolgltatta, gy ht megvolt a viszonytsi alapom is.
|
 |
A ringen is megmutatta, mit tud - galria |
|
|
rkezsemet kveten regisztrltam a gylekezhelyen, ezutn pedig prokba soroltak bennnket. Amikor teljes lett a ltszm, az arra illetkes riember rszletesen ismertette a menetrendet. Egy itiner segtsgvel kellett eljutnunk a Kakucsringre, m az ton egy n. 1/100-es gyessgi szakasz is vrt rnk. A feladat lnyege, hogy egy adott tvot, egy adott id alatt pontosan teljestsnk, m ha ez valami csoda folytn mgsem sikerlne, minden plusz-mnusz msodperc utn 100 bntetpont jr. Mg a regisztrcinl, minden pros kapott egy stopperrt, amely ppen ezekben a feladatokban nyjtott nagy segtsget. Ezutn vgre szba kerlt a Kakucsringi trtnsek menetrendje is. Az elzetesen vrt gyorsasgi verseny helyett a plyn is az elbb emltett 1/100-as gyessgi szakaszhoz hasonl versenyt szervezett a Citroen. Arra kellett trekednnk, hogy a plyt a kapott ngy idrtk valamelyikhez legkzelebb ll id alatt teljestsk. Egy msodperc differencia itt is 100 bntetpontot vont maga utn. A ring utn egy jabb menet kvetkezett, amelyet megint csak itiner alapjn kellett teljesteni. A menetprba vgllomst egy kzeli hotel jelentette, ahol a "versenyzket" egy kellemes ebddel lttk vendgl, majd pedig sor kerlt az eredmnyhirdetsre. gy, hogy mindenki pontos kpet kapott a menetrendrl, trjnk inkbb t az autra.
|
 |
A flotta egyik rsze - galria |
|
|
A parkolba rve meglep ltvny fogadott. DS3 modellek egyms hegyn-htn. Az importr tz autt lltott munkba, melyek mindegyikn rajtszm volt lthat. Kollgmmal a 6-os szm modellt kaptuk, melynek motorterben szemlyes kedvencem, a BMW-vel kzsen fejlesztett 1,6 literes THP erforrs bjt meg. Ami a klcsnt illeti, az aut Genfbl mr ismers volt szmomra. A C3-mal sszevetve, hiba ugyanaz az alapja mindkt modellnek, mgis teljesen ms karakterknt hatnak. A hromajts karosszria alapbl sportos megjelenst klcsnz a DS3-nak, amelyet a tbbi rszlet mg inkbb felerst. Jl mutatnak az els lkhrt szlein fgglegesen elhelyezett LED-es nappali fnyek, amelyek kizrlag lekapcsolt fnyszrkkal mkdnek. Szintn sportos killst klcsnz az autnak a kttnus fnyezs s a klnleges knnyfm felnik is. Az ltalunk tesztelt modell igazn egyedi, fehr szn felniket kapott, amelyek kivlan harmonizltak visszapillant tkrk s a tet hasonl fnyezsvel. Ell, a mrkajelzs szoksos helyn egy "DS" emblma kapott helyet, a htmaszkon vzszintes irnyban vgigfut lekerektett Citroen-nyilak ez alatt tallhatak. A hts fertlyon sem a szoksos fmjelzssel tallkozunk, a mretes DS3 felirat ugyanis a csomagtrajt kzepn kapott helyet. Az aut htulnzetbl mr kevsb hat sportosnak, ebbl a szgbl rzkelhet leginkbb kisaut mivolta, br a dupla kipufogvg s az apr tet spoiler gy is sejteti, hogy nem egy htkznapi autval van dolgunk. Az utastrben mr sokkal tbb kzs vons szlelhet a C3 s a DS3 kztt. Leginkbb a mszerfalban fedezhetnk fel kzs vonsokat, br a DS-ben jval ignyesebb a felhasznlt anyagok minsge. Az ell lket termszetesen ez esetben is fejedelmi helyknlat fogadja, m a jl megtermett emberek csak rvidebb utak alkalmval vlasszk a hts sort. Kln szt rdemel az ltalunk tesztelt pldny krpitozsa, ami ugyan nem br, de piros szne nagyon dgsen mutat. Ha mr szba kerltek az lsek, muszj megemlteni kivl oldaltartsukat is, nagyobb tempj kanyarban is rendkvl stabilan tartjk az embert, s hosszabb t sorn is knyelmesnek bizonyulnak.

|
 |
Knyelmes lsek, j anyagok - galria |
|
|
A klssgek utn lssuk, hogyan is muzsikl az aut tkzben. A regisztrci sorn minden pros egyik tagjnak meg kellett adnia telefonszmt, mivel a kzpont SMS-en keresztl tudatta a fontosabb informcikat. Ily mdon kaptuk meg az indulsi idpontot is, amely nem sokkal 10 ra utnra esett. A tv els rszn csak az anyslsen, navigtorknt lvezhettem a DS3 trsasgt. Alig 20 kilomter utn az els pihennl mr n kerltem a voln mg, gy vgre bizonyossgot nyerhetett az a feltevsem is, hogy a DS3 nem csak a kinzetvel hdt majd. Ahogy azt mr fentebb emltettem, az ltalunk tesztelt pldnyban a mrka 1,6 literes, turbs benzinese kapott helyet, amely nem kevesebb, mint 155 lervel ruhzza fel az aut. Ez az erforrs mg a jval nagyobb C5-st is dinamikusan hajtja, nemhogy egy ekkora autt. A motorhoz egybknt egy hatfokozat manulis vltt prostott a mrka, amely hibtlanul teszi dolgt. Az egysg kellen feszes, rvid ton s pontosan kapcsol a fokozatok kztt. Menet kzben autplytl kezdve a falusi utakig mindenfle minsg tszakasszal tallkoztunk. A kis Citroen futmvt elg feszesre hangoltk, gy az tegyenltlensgeket nem igazn preferlja, persze gy sem vszes a helyzet. Autplyn, nagy tempnl azonban szz szzalkos magabiztossggal s kivl ttartssal hagyja maga mgtt a forgalom tbbi rsztvevjt, nem is beszlve a versenyplyn nyjtott teljestmnyrl. Tlzs lenne azt lltani, hogy a DS3 ide szletett, m nagyon jl teljestett a ringen is.
|
 |
Csak alacsonyabbaknak knyelmes - galria |
|
|
Szmunkra ugyan nem adatott meg a lehetsg, hogy hatron autzzunk, Talmcsi Gbor s Btor Rbert azonban a maximumot hoztk ki az autkbl. Merthogy k is ott voltak. A kt versenyz ktszer kt mrt krt tehetett meg a plyn, feladatuk pedig az volt, hogy a kt egymsi utni krket a lehet legnagyobb pontossggal ugyanannyi id alatt teljestsk. Ez Btor Rbertnek ment jobban, m a leggyorsabb krt Talma autzta. MotoGP vilgbajnokunk egybknt a Citroen DS3 egyik magyar reklmarca. Az importr ngy jelzt hasznlt az autra: szp, divatos, okos, sportos. Ezen tulajdonsgokhoz keresnek kzismert szemlyeket, m eddig mg csak Talma akadt horogra, aki rtelemszeren a sportos vonalat kpviseli. Btor Rbert a magyar ralisport egyik meghatroz szemlyisge, aki jelenleg is a Citroen szneiben versenyez, mghozz egy specilis C2-es modellel. Ha minden igaz, Rbert a jv vtl mr egy talaktott DS3 Racing volnja mgtt teheti mindezt, folytatva szoros kapcsolatt a Citroennel.
|
 |
Drga, de a f konkurensnek tartott
MINInl olcsbb - galria |
|
|
Mi is lehetne jobb reklm egy autnak, minthogy a motorsport ilyen kivlsgai adjk hozz nevket. A francik azonban nem llnak meg itt, a DS3 csak a csald els tagja. A kvetkez a DS4 lesz, amelynek elfutra, a DS High Rider koncepci mr tisztelett tette a Genfi Autszalonon. Na de hiba j egy aut, ha rcduljn csillagszati sszeg szerepel. A Citroen DS3 e terleten sem vallott szgyent. Az aut mai napon megjelen hivatalos rlistja alapjn legkevesebb 4 190 000 forintrt juthatunk hozz az authoz. Ezrt az rrt a 95 lers, 1,4 literes VTi erforrssal szerelt pldny lehet a mink. A DS3 nem olcs, m a mrka nem is tmegautnak sznja a modellt. Az ersebb benzinessel, vagyis a 120 lers, ugyancsak 1,6 literes VTi motorral szerelt vltozat 4 800 000 forintot kstl. Dzel fronton a 90 lers, 1,6-os HDi erforrs jelenti a belpt, amelynek ra 5 140 000 forinttl indul, mag a 110 lers 1,6-os dzel 5 750 000 forinttl lehet a mink. z ltalunk is prblt legersebb, 155 lers, 1,6 literes THP motorral szerelt DS3-rt 5 410 000 forinttl kell megvlnunk. Az rak, az aut mreteihez kpest igen magasak, m minden modellhez ingyenes FRREDRIVE karbantartsi szerzdst knl a Citroen, amely hrom vig vagy 60 000 kilomterig rvnyes. A Citroen DS3 teht nem lesz mindennapos ltvny tjainkon, m a f konkurensnek sznt MINI modellek rcduli gy is nagyobb rtkeket mutatnak. Az Alfa Romeo MiTo ugyan hasonl rkpzssel rendelkezik, de az n voksomat ezttal gy is a francik szereztk meg.

 |
|
|